De minder vi skaber - Børglum Kollegiet - 2024

Når man går på opdagelse i de mange bygninger og lokaler som er "Børglum Kollegiet", kan man ikke undgå at falde over - eller være inde i - stedspecifikke kunstværker som både forholder sig til og skaber stedet. Med min udsmykning vil jeg, ligesom de kunstnere der har lavet værker på kollegiet før mig, arbejde stedsspecifikt - men i stedet for at forholde mig udelukkende til bygningerne vil jeg gerne forholde mig til de unge mennesker som opholder (og har opholdt) sig der.
Jeg vil i min vægudsmykning 'De minder vi skaber' i samarbejde med de nuværende og tidligere beboere, bruge cyanotypi til at fremkalde de minder der er blevet skabt af de flere tusind mennesker som har kaldt Børglum Kollegiet for deres hjem siden det åbnede i 1967.